Ce faci daca constati ca ai pana la cauciuc, in timp ce esti pe drum, departe de o vulcanizare auto?

In momentul in care ai o pana, cea mai buna varianta este aceea de a merge intr-un service roti pentru a o repara. Chiar daca ai la tine un kit pentru astfel de situatii, opreste-te la prima vulcanizare si rezolva problema in mod profesional, pentru ca ceea ce faci cu un kit se numeste solutie provizorie doar. In cazul in care specialistii iti spun ca anvelopa nu mai poate fi salvata, ii poti lua pe incredere. Nu te incapatana sa mergi cu anvelope neconforme pentru ca riscul ca un accident considerabil sa se produca este foarte mare.

Tine cont de faptul ca este foarte posibil ca masina ta sa aiba doar jantele strambe, caz in care vei avea nevoie de servicii de reconditionare jante aluminiu sau pentru materialul din care jantele tale sunt facute. Nu te speria pentru ca nu s-a intamplat nimic grav. Cele mai multe jante se pot repara destul de usor. Partea cea mai importanta este sa alegi de fiecare data serviciile potrivite in momentul in care mergi la vulcanizare astfel incat sa nu existe riscul sa strici de tot jantele. Alege mereu vulcanizari in care ai incredere si care au recenzii pozitive astfel incat totul sa mearga ca pe roate.

O roata la fel

Asa-numita a cincea roata care are aceeasi forma, volum si inaltime ca si celelalte, deci trebuie doar sa o montati si asta este. Exista din ce in ce mai putine marci care incorporeaza aceste roti din motive economice si spatiale.

 

ROATA DE URGENTA

De asemenea, cunoscuta sub numele de rezerva. Este de obicei de dimensiuni mai mici, mai putin groase decat celelalte si cu materiale mai putin rezistent, deci are o limita atat de utilizare, cat si de viteza. Aceste date apar pe roata, dar este de obicei la 80 km distanta cel mult si o viteza care nu depaseste 80 km/h.

Datorita instabilitatii care presupune diferenta dintre aceasta roata si celelalte trei, daca se atinge o viteza mai mare, aceasta poate afecta periculos stabilitatea vehiculului, in special in ceea ce priveste franarea. Prin urmare, aceasta roata ne va servi doar pentru a ajunge la vulcanizare auto si nimic altceva.

Ca avantaj, ocupa putin spatiu in portbagaj si cantareste mai putin atunci cand este montata.

UN KIT DE REPARATII

Este cea mai mare tendinta din industria de astazi, deoarece permite disponibilitatea totala a portbagajului, economisind costuri si oferind un oarecare confort atunci cand se confrunta cu repararea temporara a punctiei.

Acest kit consta dintr-o cheie pentru dezasamblarea supapei rotii, o supapa noua, o spuma de etansare lichida sau chimica pentru punctie si un compresor pentru a umfla roata.

Procedura ar trebui sa fie simpla, desi trebuie sa fiti siguri ca lichidul si-a facut treaba inainte de a reveni pe drum. La fel ca roata de urgenta, nu vom putea conduce la mai mult de 80 km/h sau sa ajungem mult mai repede la o vulcanizare.