Vrei sa apelezi la servicii SEO? Iata ce cifre trebuie sa stii despre business-ul tau!

servicii SEO | The Markers

servicii SEO | The Markers

Atunci cand vine vorba de mediul online, chiar daca pare greu de crezut uneori, totul se reduce la cifre. Desigur, intr-un final aceste cifre devin bani pentru anumite persoane – dar chiar si atunci, tot cifrele respective sunt cele mai importante.

Chiar si in cazul unor servicii SEO care se bazeaza, in principal, pe cuvinte cheie si pe continut scris, tot cifrele au o importanta mai mare. Iata care sunt cateva dintre cele mai importante dintre acestea!

Diferenta dintre vanzarea de servicii si de produse

La capitolul SEO, aceasta diferenta nu reprezinta un factor major – in general, strategiile de optimizare vor avea aceeasi structura de baza. Totusi, cand vine vorba de cifre, lucrurile stau altfel – evident, pentru ca vinzi lucruri diferite.

Astfel, inainte de a apela la servicii SEO, trebuie sa intelegi ce anume ghideaza profitul afacerii tale.

Ce conteaza atunci cand vinzi servicii?

  • Valoarea medie pe vanzare – valoarea media incasata de la un client dupa incheierea unui contract;
  • Lifetime Value – valoarea adusa de un client in ciclul de viata al unui serviciu cu recurenta;
  • Adaosul – procentul din venitul pe un client ce reprezinta cheltuielile si procentul (suma) care ramane in firma;
  • Rata de succes in vanzari – procentul clientilor care primesc o oferta din partea ta si procentul celor care au primit oferta si care semneaza un contract;
  • Costul optim pe lead – toate cele de mai sus duc la determinarea costului pentru un lead generat, anume costul pentru o cerere de oferta.

Dupa cum poti vedea, cele de mai sus nu au legatura cu partea de servicii SEO – totusi, aceasta din urma influenteaza in mod direct costul pentru o cerere de oferta. Datorita naturii organice a rezultatelor obtinute din SEO, costul mentionat poate scadea drastic fara ca alte cifre ale afacerii tale sa fie afectate semnificativ.

Ce conteaza atunci cand vinzi produse?

  • Lifetime Value – valoarea medie adusa de un client firmei tale;
  • Return on Investment – cifra ce arata rentabilitatea investitiilor realizate pana acum, aplicabila totodata si cand vine vorba de servicii SEO, acestea fiind o investitie in firma ta;
  • Costul per achizitie – raportul dintre bugetul folosit pentru o campanie de promovare si numarul de actiuni rezultate;
  • ROAS – este rezultatul impartirii venitului generat la costul consumat de reclame;
  • Rata de conversie – raportul dintre numarul total de click-uri si numarul total de conversii;
  • Marja de profit – cifra ce arata cat de rentabila este afacerea ta dupa scaderea tuturor cheltuielilor aferente (inclusiv cele pe servicii SEO si marketing, evident).

Acestea sunt cele mai importante cifre pe care trebuie sa le stii despre business-ul tau – implicit cifre pe care ar trebui sa le stii bine, dupa cum s-ar spune, inainte de a apela la servicii tip SEO si altele din domeniul marketing-ului digital.

Un mare dezavantaj al oamenilor de afaceri moderni consta in faptul ca aceste cifre sunt complet necunoscute pentru unii dintre acestia. Ei pot dispune de know-how-ul necesar pentru a creste o afacere intr-un mod hibrid (traditional si modern), poate chiar si cunostinte decente la capitolul SEO, dar nu multi iau in calcul cifre precum ROAS si Lifetime Value, printre altele.

Intr-adevar, o afacere poate fi dezvoltata si fara a pune prea mult pret pe aceste cifre. Totusi, atunci cand vine vorba de exploatarea informatiei la maximum si garantarea celui mai mare profit posibil, atunci cifrele mentionate mai sus trebuie analizate si verificate aproape zilnic, dupa caz.

Apoi, trebuie mentionat si faptul ca serviciile SEO nu rezolva toate problemele ce pot insoti cifrele de mai sus. Ai nevoie de servicii complete de marketing, evident. Pentru o oferta cuprinzatoare, poti apela oricand la agentia de marketing The Markers – SEO, social media, email marketing si nu numai, toate pentru afacerea ta!