Modalitati de imbunatatire al sistemului imunitar

sistem imunitar puternic

Daca sistemul tau imunitar nu functioneaza corect, doar periajul pe dinti poate introduce suficiente bacterii daunatoare in sangele tau pentru a te ucide. Din fericire, sistemul tau imunitar te poate proteja de acesti germeni comuni la care esti expus zilnic. Celulele sistemului imunitar ucid in mod constant bacteriile si impiedica virusii sa iti invadeze celulele. La fel ca bataile inimii sau digestia, imunitatea este o functie care nu tine sub controlul tau. Dar exista multe lucruri pe care le poti face pentru a-ti ajuta sistemul imunitar.

Sistemul imunitar joaca un rol vital si este format din diferite organe, celule si proteine. Iti protejeaza corpul de substantele nocive, bacteriile si modificarile celulare care te pot imbolnavi. Atata timp cat exista un sistem imunitar puternic, nu va trebui sa-ti faci griji. Dar daca nu functioneaza corect, pentru ca este slab sau incapabil sa lupte impotriva bacteriilor deosebit de agresive, te poti imbolnavi. Germenii pe care corpul tau nu i-a intalnit niciodata te pot imbolnavi, unii microbi te pot imbolnavi etc.

Sarcina sistemului imunitar

Fara un sistem imunitar, nu putem combate substantele nocive care patrund in corpul nostru din exterior sau schimbarile daunatoare care au loc in corpul nostru. Principalele sarcini ale sistemului imunitar uman sunt:

  • Combate bacteriile care cauzeaza boli, cum ar fi virusii, parazitii sau ciupercile si le indeparteaza din organism;
  • Identifica si neutralizeaza substantele periculoase din mediu;
  • Combate schimbarile care cauzeaza boli.

Respecta regulile de igiena! Prima linie de aparare impotriva patrunderii bacteriilor este igiena personala buna. Poti preveni infectia si evita raspandirea ei altora urmand acesti pasi simpli! Spala-ti mainile cu apa si sapun inainte de a pregati mancarea si dupa folosirea toaletei. Acopera-ti gura si nasul cu un servetel cand stranuti sau tusesti.

Multe infectii grave pot fi prevenite prin imunizare. Vaccinurile sunt in general sigure si eficiente, desi pot aparea unele reactii adverse comune, cum ar fi durerea de brat sau febra. In general vorbind, copiii trebuie sa primeasca vaccinurile recomandate in stadiul copilariei. Adultii trebuie sa-si asigure vaccinarile regulate la zi, iar pasagerii trebuie sa primeasca toate imunizarile suplimentare necesare.

Urmeaza reguli simple de detoxifiere! Dupa cum stii, detoxifierea este un proces fiziologic natural, iar urmatorii pasi trebuie urmati in fiecare zi, intarind astfel sistemul imunitar. Bea un pahar de apa calduta cu o jumatate de lamaie stoarsa in el imediat ce te trezesti si continua sa il bei pe tot parcursul zilei. Aceasta metoda intareste eficient sistemul imunitar. Ceaiurile din plante sunt o modalitate excelenta de a intari sistemul imunitar si de a sprijini functionarea normala a organismului. Dintre optiunile din care poti alege, musetelul combate inflamatia, aloe vera lupta impotriva constipatiei, iar papadia este un suport dovedit pentru functia ficatului.

Mananca alimente care iti intaresc sistemul imunitar! Acest lucru te va ajuta sa te protejezi de boli si, de asemenea, sa lupti impotriva anumitor boli. Bea, de asemenea multa apa si mananca multe legume crude, fasole, salate si alimente bogate in vitamina D, C si E. Un stil de viata mai bun poate face toata diferenta! Alte alimente care pot intari sistemul imunitar sunt: usturoiul, citricele, legumele crude, proteinele ​​de inalta calitate.

Ia suplimente alimentare conform recomandarilor medicului tau! Suplimentele eficiente pentru stimularea sistemului imunitar includ cele pe baza de vitamina C, ghimbir, spirulina, echinacea si cele pe baza de fier, seleniu sau vitamina A. Componentele cheie ale dietei, cum ar fi vitaminele C, D, E, zinc, seleniu si acizi grasi omega 3 au efecte imunomodulatoare bine stabilite si sunt benefice pentru bolile infectioase. Pentru ca vorbim despre suplimente, retine ca dieta ta ar trebui sa includa nutrienti care sunt buni pentru sistemul tau imunitar. Oamenii de stiinta spun ca acesti nutrienti includ arginina, acizii grasi Omega 3, glutamina, lipidele structurate si nucleotide.